Cikkek

Könnyen érthető, praktikus, gyakorlati információk sportról, egészségről, táplálkozásról, élettanról, életmódról, pszichéről, az ezek iránt érdeklődőnek.
    Loading posts...
  • A verseny előtti állapotról, nem csak sportolóknak

    Ahányan vagyunk, annyiféle módon jelennek meg rajtunk a stressz különböző tünetei. Máshogy éljük át ezt a felfokozott állapotot; szívdobogás, izomfeszülés, verejtékezés, szapora pulzus, elakadó lélegzet, negatív gondolatok, émelygés, szédülés, lefagyás, és ez csak néhány a lehetséges tünetek közül.

  • Mi a flossing terápia és mire jó?

    5 évvel ezelőtt jelentkeztem egy tanfolyamra, ahol egy nagyon hatékony manuális technikát tanultunk meg. A tanfolyamot egy kiváló német kolléga oktatta. A nap során többször mesélt arról, hogy a híres futballistát, Ibrahimovicsot, hogyan rehabilitálta egy komoly balesetből. Ennek keretei között hallottam először a flossingról és elképesztő hatékonyságáról. Néhány hét múlva már ott ültem az első tanfolyamon, hogy én is szakszerűen tudjam alkalmazni a saját praxisomban.

  • A mentális erőnlét szerepe a rehabilitációban 2.rész

    A mozgásszervi rehabilitáció folyamatában az érintettek gyakran találkoznak nehézségekkel. A fájdalmak, mozgásbéli korlátok elfogadása önmagában is érzelmi distressz, melyet kísérhet önbizalomhiány, a kompetencia megélésének radikális csökkenése vagy akár motivációs kihívások is.

  • Bevezetés a köpölyözés rejtelmeibe

    A HTPro repertoárjában sok egyéb más terápiás eljárás mellett a köpöly terápia is helyet kapott, ezért úgy döntöttem, hogy érdemes róla írnom néhány gondolatot. Annak ellenére, hogy több évszázados múltra tekint vissza, viszonylag kevéssé ismert. A legtöbben csupán a kezelés után fennmaradó, kör alakú köpöly nyomokkal azonosítják, ami valóban csúnyán tud kinézni és akár 2-3 hétig is látható.

  • A mentális erőnlét szerepe a rehabilitációban 1.rész

    Sérülések, betegségek, fájdalmak kezelésére alkalmazott terápiás folyamatban elsősorban a természetes funkcióknak visszaállítását szoktuk érteni, de célja lehet akár az esetleges állapotrosszabbodás megelőzése is.

  • KinesioTape alkalmazása a hétköznapokban

    A KinesioTape nem más mint egy kb. 95%-os pamut szalag, mely a fennmaradó részben elasztánt tartalmaz. Ettől lesz olyan rugalmas, mint a szöveteink. Hosszában 50-60%-ban nyújtható, kereszt irányban viszont nem rugalmas. Egyik oldala akril ragasztó anyaggal van bekenve, ez biztosítja a tapadását a bőrön. Mellékhatásoktól és egyéb vegyszerektől mentes. Allergizáló hatása is elenyésző.

  • Tényleg annyira fontos kollagént szedni?

    A kollagén az egyik legnépszerűbb fehérje a nők körében, hiszen a bőr fiatalságáért, a haj és körmök megfelelő állapotáért felel. De nem csak ezek tartoznak áldásos hatásai közé. A sportolók körében is igen népszerű, mivel terhelés során a csontok, ízületek, porcok fokozott igénybevételnek vannak kitéve és azok terhelhetőségét szakítószilárd attribútumai miatt növeli.
    Valóban hasznosulnak a mesterségesen előállított porok, tabletták és egyéb kollagén tartalmú készítmények? Erre keressük most a választ.

  • Mi az  FDM és mitől működik?

    Az FDM a Fascia Disztorziós Modell kifejezés rövidítése. Ez egy kézzel végzett, manuális kezelés, melynek elsődleges célja a test kötőszöveteiben kialakult elváltozások, úgynevezett disztorziók helyreállítása, és ezzel a fájdalom valamint a funkciókiesés megoldása.